::Snow Pink::
D'Owner!

Navigation : Hover the image



Entries About Linkies Stuff

Annyeonghaseyo. Welcome to my wonderland. Replace this with your own profile.


Tagboard!

Put your CBOX codes here!


Credits!

Template: Nurul AtiQah
Edited By: Your Name
Others:   


Salam Perkenalan SHAKLEE

Ahlan wahsahlan..
Assalammualaikum wbt..
Salam 1 Malaysia kepada semua pembaca blog saya nih...

utk pertama kalinya saya wujudkan blog kesihatan bersama produk SHAKLEE..
byk sbenarnya cerita SHAKLEE nih dgn diri saya. tp sayangnya..baru kini saya tersedar...bahawa saya sudah jauh ditinggalkan..

saya mula kenal dengan SHAKLEE pada tahun 2002. semasa itu saya baru semester 1 di IBMM KL. alkisahnya, pd hujung sem 1 tu..semasa asyik study..(nk exam masa tu)..tetiba saya jatuh pengsan.. saya dikhabarkan oleh teman yang sedang melihat kejadian, bahawa saya jatuh spt papan..keras gitu..jatuh straight ke belakang.. kesannya, wajah saya sebelah kanan serta dahi saya sebelah kanan tenggelam..cair..mcm belon diisi air.. (ada gambar..tp xleh nk tayang kat cni..pase free hair..sori ekk..) saya sedar stelah setengah jam kemudian..dan barulah rakan2 setingkat memaklumkan kepda wadan..n saya dikejarkan ke Hospital Universiti.. saya ditempatkan di ICU seketika.. kemudian berada di wad slama beberapa hari.. saya hilang ingatan jangka pendek.. xsilap saya, itulah pertama kalinya saya dirawat oleh 3 orang pakar otak dan 9 orang doktor pelatih.. keluarga saya di kampung teramatlah terkejut mendgr hal demikian.. mana nk sangka kan.. sorg gadis hepi go lucky cam saya nih leh plak tetiba pengsan... apa masalahnya..? sakitkah saya..? sakit apa...?? sejak itu, saya terikat dgn appoinment2 yg melambak...dgn hospital itu... ECG la...SCAN la...XRAY la...blablabla... ubat usah cakap la... mcm stok 3,4 bulan gitu..

masuk sem 2, saya diberi peluang utk mgambil exam utk sem 1... menangis2 saya study..baca buku..ulangkaji.. saya tak spt dlu lagi...?? apa masalah saya...? bukak muka surat 1..baca...ingat... masuk muka surat baru...baca.... dah x ingat dah muka surat sebelum tuh...langsung...langsung x ingat apa2...? caner nih.. caner nk jawab exam nih... hanya Allah jer tau..ape saya rasa masa tuh... sakitnya kepala saya YA ALLAHHHHH....!!!!! saya berterima kasih sgt2 dgn roommate saya...atie.. Suriati Uda Saad... krn dialah byk mbantu saya.. dia melakonkan hampir semua teori2 yg perlu saya ingati... dia lakonkan.... bayangkan lah.... dia berusaha tolong saya.... can u emejin....??? dan masa saya jawab exam..alhamdulillah..saya berjaya ingat sket2 lakonan roommate saya tuh... disamping pertolongan pensyarah saya iaitu Puan Kasnani.. yg mengenalkan saya dengan produk SHAKLEE nih.. B-COMPLEX dengan VITAMIN C... ingatan saya beransur pulih dengan pengambilan produk ini... alhamdulillah....

tp masa tu saya buta... pensyarah saya tu ajak join..utk dpt harga murah...saya x ingin.. masa tu saya pk...saya x suka MLM... ada org luar... kenal tepi jalan.. lelaki... agaknya berumur 40an kot.. dia promote gak saya ngan suami saya (masa tu kami belum kawen lg)..pun, saya xterbuka lg nak join...

sampailah pada tahun lepas..2012.. saya pregnant anak ketiga.. sesungguhnya saya sangat tkejut dengan kehamlian ini.. sbb saya belum fikir saya cukup rest...ank kedua saya baru nak masuk 2 tahun masa tuh.. saya pulak jenis alah pregnant yg sgt teruk.. kali nih saya alah sampe 9 bulan..deritanya..asyik keluar masuk wad saja...huhu.. masa nih saya berkenalan dengan kak Noor Azlina.. terima kasih kak.. wlwp hanya kenal melalui facebook.. tp byk tips dan panduan utk saya menghadapi alahan saya nih..sehinggalah saat saya menyusukan baby.. macam baby2 saya sebelum nih.. saya tak dapat berikan susu saya sepenuhnya.. sebelum2 nih, awal2 kelahiran lg baby2 saya terpaksa bersulam susu badan dgn susu formula.. isomel lg tuh..sbb baby saya kesemuanya alah susu lembu.. (masak juga bulan2 bli susu isomel...yg skrg around RM70 setin..huhuhu)

tp, dgn bantuan tips dan tunjuk ajar k.ina tuh..saya mampu menghasilkan susu badan dgn baik skali...(nanti saya post gambar2 susu yang saya dapat hasilkan dgn supliment2 SHAKLEE...) mmg HEBAT...

lepas tu, kawan lama saya Nooramisah lak menyapa saya... (kawan zaman skolah menengah) dia promote ESP... saya pun ckp la..saya dh bli... tp disebabkan bulan demi bulan dia asyik promote kat saya.. maka, saya terfikir... dia kawan saya..apa salahnya saya bli kat dia pulak kan... (maaf yer k.ina..bpaling tadah pulak..huhuhu)... dan semenjak itu lah saya bli ngan kawan saya tu... rasa rugi klo putus amek ESP nih.. selain dpt menjadikan saya a perfect mom.. saya juga dpt BONUS... bonusnya KULIT SAYA JADI GEBU LAAAAAA.... wahhhhh... xsangka.. (itupun sbb ade org tego...klo dak..ya ampunnnn...mmg xsedo...ihihihhi)

dan sampelah one day tuh.. kwn saya just tnya kat saya... "apa kata ko jadi ahli jer lis....ko dpt rega ahli..lg murah...aku sj sajes jer kat ko...xpakse pun..." (saya tau dia takut saya melenting...sbb time2 tuh saya xbrapa nk btoi pasai tgh serabut dgn keje yg menimbun2..agak stress masa tuh...) so, saya diam jer masa tuh... saya just kata "bg aku pk dlu..." (lama gak saya pk..ihihihih)

sejak hari itu...bertubi2 soklan saya mengenai SHAKLEE kat dia... (hhahahaa..amek kaw..)

dan kerna kesabaran dia melayan karenah saya yg mcm2 tuh...akhirnya saya tergerak hati utk join this group... (setelah tolak tambah psetujuan suami dan mengenangkan baby yg masih menyusu badan..)

dan disebabkan itulah, saya ingin share produk SHAKLEE nih dgn sesiapa saja yg sedang mencari supliment utk diri @ keluarga... SHAKLEE  lah yg TERBAIK.. benar...saya tak tipu...

akhir kata.. sambutlah salam perkenalan saya dgn kalian semua..penggemar supliment2 hebat ini... (^__^)